Het totale plaatje moet kloppen. Waarom komt iemand kijken naar uw woning? Waarom nemen de geïnteresseerde moeite om naar uw woning te komen en maken er tijd voor vrij? Wij vinden het belangrijk om te weten wat de beweegredenen zijn om te gaan verhuizen. Deze informatie nemen wij mee in de bezichtiging. Wij gaan de potentiële kopers helpen met het nemen van de beslissing door deze informatie om te zetten naar pluspunten. Deze pluspunten zijn de beweegredenen om te kopen.
U kunt de beslissing vergelijken met een stoplicht. Bij binnenkomst staat het stoplicht nog op oranje, want er is nog geen beslissing gemaakt. De makelaar gaat met de ingewonnen informatie aan de slag om het stoplicht op groen te krijgen. Groen is het kopen van uw woning. Hierbij is de samenwerking met de opdrachtgever cruciaal. Want u zorgt er voor dat de woning verkoop klaar, schoon en bovenal een welkom gevoel uitstraalt. Bij MIJN Makelaardij houden wij het simpel maar oprecht. Mensen kopen een woning van harte of niet. De tijden zijn gekanteld. Dit betekent dat de professionele makelaar de kijkers gaat begeleiden. Helpen en een flinke steen aan bijdraagt om de koop rond te krijgen.
MIJN Makelaardij is innovatief, creatief, communicatief en vooral een specialist in het verkopen van woningen. Onze aanpak, waar bestaat die eigenlijk uit?
Professionele aanpak
De voorbereiding is natuurlijk cruciaal. Een goed begin is het halve werk. In de makelaardij geldt dit gezegde ook. U kunt denken aan de volgende onderdelen:
- Onderbouwde waardebepaling. Dit betekent dat wij kijken naar soortgelijke woningen in de nabije omgeving. Voor welke prijs zijn deze woningen in het laatste half jaar verkocht? Welke koopsommen zijn er het laatste jaar betaald? Hierdoor ontstaat er een goed beeld van de markt. Dan kijken wij naar de staat van de woning en of het goed onderhouden is. Zaken zoals een uitbouw of een dakkapel dienen hierbij ook in acht te worden genomen. De waardebepaling heeft dus met heel veel factoren te maken.
- Wij maken een plan van aanpak. Wij nemen samen met u door wat u de eerste tijd van ons kunt verwachten. Wij creëren structuur in de tijdsplanning en nemen hierbij de wensen en mogelijkheden in mee.
- Professionele fotografie. Een fotograaf komt bij u op bezoek om foto’s te maken van de woning. De fotograaf kan meedenken om het plaatje mooier te maken en u voorzien van stylingtips. Wij letten erop dat de realiteit gefotografeerd wordt, maar zorgen voor een dusdanig hoge fotokwaliteit dat ze uitnodigen om te bezichtigen. Realiteit en eerlijkheid is een belangrijke regel.
- Het dossier wordt gevormd. Wettelijk moet een makelaar een dossier vormen. Een opdracht tot dienstverlening, lijst van zaken, vragenlijst bemiddeling bij verkoop en ga zo door. Het dossier wordt door ons deskundige team verzameld.
- Inmeten van de woning. Vaak meten wij de woning in. Met behulp van een meetrapport hebben wij de exacte maten, woonoppervlakte en inhoud van de woning. Daarbij hebben wij bruikbare plattegronden. Deze geven een goed beeld van uw woning als er geïnteresseerden zijn.
- Omschrijving van uw woning. Dit is een vak apart. Maakt u het te mooi en laat u uw fantasie de vrije loop, dan wordt de tekst als overdone beschouwd. Juist de zakelijke tekst die de essentie van uw woning raakt is lijkt in de praktijk toch de beste te zijn. Wij denken hierin mee en leggen de tekst desgewenst altijd eerst ter inzage bij u. Zodat u er ook overheen kunt kijken en uw mening erop los kunt laten. Want hoe meer ogen er naar kijken hoe beter de tekst wordt. U kent uw woning immers het beste. Is er geen mogelijkheid geweest om mee te kijken dan kunnen wij de tekst altijd op een later moment voor u aanpassen en verbeteren.
- 360 graden foto’s en video’s. Voor woningen waar het zich loont om meer beeldmateriaal te tonen, kunnen wij kiezen voor een 360 graden foto of een video. Deze investering wint zich vaak terug in de vorm van een hogere koopsom en/of een snellere verkoop.
Uw woning in de verkoop
De bekende platforms zorgen voor de standaard exposure zoals elke makelaar dit kan leveren. Uw woning wordt op Funda, Jaap, Huislijn, Marktplaats en Facebook geplaatst. Dit is wel bijzonder en ook noodzakelijk om uw woning goed in de markt te zetten. MIJN Makelaardij gaat nog een stap verder. Wij geven een eerlijk beeld van uw woning, en zorgen voor een compleet professionele presentatie. Dit bevordert de verkoop enorm.
Daarnaast zorgen wij door specifieke acties dat uw woning bij de juiste doelgroep onder de aandacht komt. Dit doen wij door gebruik te maken van Big Data.
Big Data, wat houdt dat in?
Big Data is het internet. Waar gaat uw interesse naar uit? Waar googelt u op? Big Data weet meer van uw buurman dan u. Want Big Data weet onder andere waar zijn interesses liggen, waar hij zich dagelijks bevindt en wat hij doet, etc.. Dus Big Data weet ook wie er mogelijk op zoek is naar een woning of hypotheek. Als wij er dus voor zorgen dat uw woning onder de aandacht komt bij de juiste doelgroep, dan attenderen wij deze mensen op uw woning. De kans dat men komt kijken wordt hierdoor velen malen groter. Big Data is het nieuwe adverteren. MIJN Makelaardij is hierin gespecialiseerd en loopt ten aanzien van andere makelaars voorop.
U ziet dat het hele team belangrijk is bij de verkoop van uw woning. Daarbij hoort ook u, als opdrachtgever. U behoort op dat moment bij ons team. U kan dan zeggen dat MIJN Makelaar u betrekt bij de verkoop. Dat wij op de hoogte houden en samen met u evalueren over hoe de verkoop gaat. MIJN Makelaar, MIJN Bezichtigingen, MIJN Bod en uiteindelijk zegt u MIJN Koopakte. MIJN Makelaardij is er voor u.
Als u van A tot Z zo betrokken bent bij de verkoop, vinden wij het leuk als u een positief bericht achterlaat op Facebook en op onze website. Hierdoor bent u een ambassadeur van MIJN Makelaardij.